Sunday, April 4, 2010

Work Presentation Series by UDEY ISMAIL



Aku berkesempatan menghadiri photo talk Udey Ismail hari ni di Republik Studio. Sepatutnya aku pergi ke Sepang Circuit sebab F1 tengah berlangsung sekarang ni. Tapi memandangkan kawan aku tak dapat tiket last minit, terpaksa le aku menukarkan program. Kebetulan plak aku terjumpa dalam facebook Udey akan buat photo talk. Hmmm satu peluang keemasan. Kalau aku ada tiket F1 mesti hati aku berbelah bagi. Aku belum pernah lagi mendengar photo talk dari Udey. Udey ni seorang wedding photographer antara yang aku minati kerana 'mata'nya agak berlainan dengan photographer yang lain. Tiap wedding photographer ada stail & cara tersendiri. Tapi Udey punya stail menjadi minat aku kerana stailnya agak unik.


sorry pic underexposed...

1st time aku dapat dengar talk dari Udey. Seorang photographer yang terkenal di tanahair kita tapi tak mengaku sebagai profesional photographer. Memang low profail Udey ni. Beliau preview serba sikit pic mengenai wedding & travel photography yg telah beliau rakamkan. Anggaran yang datang lebih kurang 70 orang. Penuh gak studio. Lepas dari preview tu, sempat gak aku minum-minum bersama Udey & kawan-kawan yang lain. Masa ini aku dapat berbual-bual dengan lebih panjang sebab Udey duduk sebelah aku. Harap-harap dapat le skit aura dari dia hehehe...

Banyak juga benda yang diceritakan. Terima Kasih Udey sebab dapat berkongsi ilmu. Harap-harap akan datang aku dapat bertemu Udey dan mungkin dapat shoot bersama Udey nanti...



Blog Udey Ismail ...

No comments: